Administración Local

Municipal

Cabanas

Regulamento servizo axuda no fogar

E D I C T O

O pleno da Corporación na sesión realizado o 29 de outubro de 2010, aprobou inicialmente o regulamento municipal do servicio de axuda no fogar. Transcorrido o prazo de información pública sen que se presentasen alegacións, o devandito acordo elévase a definitivo, en virtude do disposto no apartado terceiro do artigo 49 da Lei 7/1985, do 2 de abril e procédese á publicación do devandito regulamento.

REGULAMENTO DO SERVIZO DE AXUDA NO FOGAR DO CONCELLO DE CABANAS.

EXPOSICIÓN DE MOTIVOS.

O servicio de axuda no fogar considérase como unha prestación básica no ámbito dos Servicios Sociais de Atención Primaria que non exime á familia das súas responsabilidades, con planificación, coordinación e control público. A través de persoal cualificado presta unha serie de atencións de carácter persoal, psicosocial, educativo, doméstico e técnico a familias e persoas con dificultades procurando a continuidade no seu contorno habitual, recuperación da autonomía persoal ou familiar, potencia-los recursos propios e vínculos familiares, así como participación activa na actividade da comunidade.

A mellora da calidade do servicio de axuda no fogar existente neste Concello require establecer un marco normativo a nivel local que recolla os contidos das prestacións, dereitos e deberes dos usuarios, regulación das condicións de acceso ó servicio, procedemento e criterios básicos de acordo coa Orde do 22 de xaneiro de 2009 da Consellería de Sanidade e Servicios Sociais e da Lei 13/2008 do 3 de Decembro que regula os Servicios Sociais de Galicia e na que se inclúe como funcións dos Servizos Sociais Comunitarios Básicos a “xestión do servizo de axuda no fogar, así coma a participación na xestión de prestacións destinadas a garantir a autonomía persoal e a atención á dependencia, nos termos establecidos na normativa que resulte aplicable”.

Dende a publicación da lei 39/2006 de promoción da Autonomía persoal e Atención ás persoas en situación de dependencia, o real decreto 727/2007 de 8 de xuño sobre criterios para determinar a intensidade da protección, servizos e contías das prestacións da citada lei e demais lexislación aplicable, a organización do servizo de axuda no fogar Municipal precisa dunha adaptación a citada lei e normas para o desenvolvemento e financiamento do servizo co obxecto de cubrir as necesidades presentadas polas persoas valoradas como dependentes.

CAPITULO I. Disposicións Xerais.

Artigo 1º. Obxecto.

O presente regulamento ten como obxecto a regulación do servicio de axuda no fogar e os requisitos e procedementos necesarios para acceder ó devandito servicio no concello de Cabanas así coma a prestación a persoas valoradas como dependentes tendo en conta, en todo momento, as directrices marcadas polo seu Programa Individual de Atención (P.I.A).

Artigo 2º. Principios xerais.

O servicio de axuda no fogar considérase unha prestación básica e comunitaria de carácter complementario e transitorio, orientado a restablecer e mante-lo benestar físico, social e psicolóxico da persoa ou familia, que presenta problemas para a realización das actividades elementais da vida diaria, proporcionándolles atención directa no propio fogar, mediante intervencións específicas naquelas tarefas cotiás que o usuario non poida realizar por si mesmo e que favorezan a permanencia e integración no seu entorno habitual e compensen as súas restriccións de autonomía funcional.

Artigo 3º. Beneficiarios.

Poderán beneficiarse do servizo de axuda no fogar, tódalas persoas con dificultades na súa autonomía persoal, que non poidan ser atendidas convenientemente polos seus familiares e que por medio da prestación deste servicio se asegure a súa permanencia no propio domicilio, en condicións adecuadas de vida e convivencia así coma as persoas que estean valoradas como dependentes pola Xunta de Galicia e teñan solicitada e concedida a prestación de axuda no fogar municipal no seu PIA.

O servicio de axuda no fogar está dirixido de modo prioritario a:

- Familias ou persoas que presenten disfuncións que poidan ser susceptibles de mellora cunha adecuada atención a domicilio.

- Persoas maiores con certo nivel de dependencia que non teñan a ninguén que os atenda suficientemente e que con esta axuda poidan continuar vivindo no seu propio fogar.

-Persoas con minusvalía ou incapacitadas ás que a axuda no fogar lles poida favorece-la súa autonomía.

- Persoas afectadas por unha lesión, enfermidade física ou mental, ou por outros motivos que lles fagan precisar axuda.

- Menores que necesiten coidado ou atención por ausencia, circunstancias provisionais de enfermidade ou motivos xustificados, os seus pais ou titores non poidan exerce-las súas funcións.

- Colectivos específicos que presenten situacións de resgo ou exclusión social.

- En xeral cando exista unha situación de desatencións social ou familiar avaliada tecnicamente, que xustifique a intervención do servicio.

Artigo 4º. Obxectivos do servicio.

O servicio de axuda no fogar ten como obxectivo promove-la permanencia das persoas no seu entorno habitual, mellorando a calidade de vida dos seus usuarios na súa autonomía persoal, seguridade e relacións persoais e sociais, suplindo neste senso a falta de familiares que poidan atende-las súas necesidades, ou complementando o labor da familia cando esta non poida atende-las mesmas de forma axeitada.

O servicio de axuda no fogar debe evitar ou atrasa-lo ingreso en centros residenciais daquelas persoas que non o desexen ou non o necesiten, proporcionándolles unha alternativa mais acorde e normalizada á súa situación. Do mesmo xeito previrá situacións de deterioro persoal ou familiar orixinadas pola convivencia durante un tempo prolongado con persoas dependentes e que supoñan unha sobrecarga persoal.

Para isto o servicio procurará:

- Apoia-los usuarios na realización daquelas tarefas da vida diaria que non poidan realizar por si solos, estimulando o desenvolvemento das súas propias necesidades.

- Previ-lo resgo de marxinación, illamento ou abandono das persoas con autonomía limitadas, fundamentalmente daquelas que viven solas e sen apoio.

- Colaborar no seguimento dos coidados sanitarios no domicilio, seguindo neste senso as indicacións formuladas polos facultativos sanitarios.

- Procurar resolve-las carencias e deficiencias nas súas vivendas, así como supresión de barreiras arquitectónicas, potenciación de axudas técnicas e materiais, etc.

- Fomenta-lo voluntariado e a solidariedade, de maneira especial a axuda mutua.

- Mellora-lo equilibrio persoal do individuo, da súa familia e do seu entorno, mediante o reforzamento dos vínculos familiares, veciñais e de amizade.

CAPITULO II. Prestación de tarefas

Artigo 5. Prestacións.

As axudas que proporciona o servicio de axuda no fogar son as seguintes:

1. Atencións de carácter persoal:

Engloban todas aquelas actividades que se dirixen ó usuario do servicio cando este non poida realizalas por si mesmo ou cando precise:

- Apoio no aseo e coidado persoal co obxecto de mante-la hixiene corporal.

- Axuda para comer. Control de réxime alimentario.

- Apoio a mobilización dentro do fogar. Coidados especiais como cambios de posturas, mobilizacións,...

- Supervisión se procede, de medicación simple prescrita por persoal facultativo e do estado de saúde para a detección e comunicación de calquera cambio significativo.

- Compañía, conversación e escoita activa.

- Acompañamento fora do fogar para a realización de diversas xestións, tales como visitas médicas, tramitación de documentos ou semellantes.

- Facilitar actividades de ocio no fogar mediante entrega de material para a realización de traballos manuais, así como lectura de prensa, libros, revistas ou semellantes.

- Outras atencións de carácter persoal non recollidas nos apartados anteriores que poidan ser incluídas de modo específico para acada-las finalidades deste servicio.

2. Atencións de carácter doméstico:

Enténdese como tales aquelas actividades e tarefas que se realizan de forma diaria no fogar referidas a:

- A alimentación: comprenderá, entre outros, os labores de compra e preparación de alimentos no fogar.

- A roupa: comprenderá as funcións de lavado, pasarlle o ferro, cosela, ordenala, mercala e outras semellantes.

- A limpeza no fogar: varrer, limpar mobles, portas, fiestras, frega-lo solo, vaixela, facer e muda-la cama e ordena-la casa.

- Realización de pequenas reparacións e outras tarefas que non impliquen a participación de especialistas.

Todas elas terán carácter complementario das propias capacidades do usuario ou doutras persoas do seu entorno inmediato.

Para a realización destas actuacións o usuario deberá dispoñer ou preverse dos medios necesarios. No seu defecto, os servicios sociais competentes poderán xestiona-los recursos adecuados para que ditas atencións poidan ser realizadas adecuadamente; tales como servicio de comidas a domicilio, lavandería e determinados equipamentos.

3. Atencións de carácter psicosocial e educativo.

Refírense ás intervencións técnico-profesionais formativas e de apoio ó desenvolvemento das capacidades persoais, a afectividade, a convivencia e a integración na comunidade onde se desenvolva a vida do usuario, así como o apoio á estructuración familiar.

- Fomento de hábitos adecuados: alimentación, hixiene, horario.

- Pasear, relacións.

- Axuda á persoa na realización de xestións.

- Fomento da autoestima.

- Axuda na organización da economía doméstica.

- Realización de xestións.

4. Atencións de carácter técnico e complementario.

Refírense a xestións ou actuacións que poidan ser necesarias para a posta en funcionamento do servicio, para que continúe en condicións axeitadas, ou para permitir,co apoio de novas tecnoloxías, unha atención inmediata en situacións de crise ou emerxencia, tales como teleasistencia domiciliaria e outras actuacións encamiñadas á adecuación funcional do fogar.

Artigo 6º. Exclusión de tarefas

En ningún caso poderán formar parte das actuacións desenvolvidas polo servizo:

- A realización de actividades domésticas que non fosen incluídas no proxecto de intervención e no acordo de servizos recollidos no artigo 12 da Orde de 22 de xaneiro de 2009 que regula o servizo de axuda no fogr.

- Actuacións que, polo seu carácter sanitario, deban en todo caso ser realizadas por persoal facultativo.

Artigo 7º. Persoal do servicio de axuda no fogar.

O persoal que pode intervir no servicio de axuda no fogar estará composto por profesionais e voluntarios e as funcións e tarefas a desenvolver serán as seguintes:

7.1. Traballadora social.

E o profesional que recibirá a demanda, realizará o estudio e valoración da situación presentada, deseña o proxecto de intervención adecuado a ela e será o responsable do seu seguimento e avaliación.

As funcións e tarefas concretas serán:

a) Estudio e valoración das necesidades e recursos da comunidade.

b) Programación e avaliación xeral do servicio, no marco da programación xeral dos servicios sociais municipais.

c) Difusión e información sobre o servicio.

d) Estudio das demandas de información e atención das solicitudes, valoración da situación e diagnóstico da situación.

e) Proposta de actuación ó órgano competente para concesión ou denegación do servicio.

f) Deseño dos obxectivos da intervención, estratexia a seguir e profesionais necesarios.

g) Información, asignación e supervisión de tarefas.

h) Estímulo das responsabilidades dos familiares como coidadores primarios e fomento da autoestima dos usuarios.

i) Seguimento e avaliación dos casos atendidos.

j) Formular propostas de ampliación, reducción ou suspensión do servicio se fose necesario.

k) Apoio e promoción da formación-reciclaxe do persoal relacionado co servicio.

l) Coordinación do servicio con asociacións, institucións, profesionais e voluntariado.

7.2. Auxiliar de axuda no fogar.

E o profesional que realiza as tarefas de carácter asistencial e educativo en contacto directo co usuario do servicio, a súa familia e o seu entorno.

Segundo a orde do 22 de xaneiro de 2009 pola que se regula o servizo de axuda no fogar (DOG nº 22, luns 2 de febreiro de 2009) no artigo 12.2: “O persoal que presta atención directa nos domicilios das persoas usuarias estará formado por auxiliares de axuda no fogar, que, no caso de atender a persoas afectadas por déficit de autonomía, deberá estar en posesión do título de formación profesional de grao medio de atención sociosanitaria ou equivalente, regulado no Real decreto 496/2003, do 2 de maio, ou en posesión do certificado de profesionalidade de atención sociosanitaria a persoas no domicilio ou equivalente, regulado no Real decreto 1379/2008, do 1 de agosto, polo que se establecen os certificados de profesionalidade da familia profesional de servizos socioculturais e á comunidade”

As súas funcións e tarefas concretas son:

a) Funcións:

- Asistenciais, de atención persoal e doméstica.

- De orientación en actividades da vida diaria, favorecendo a súa normalización no funcionamento do fogar.

- Educativas, potenciando o protagonismo do usuario, sen substituílo naquelas tarefas que poida desenvolver por si mesmo e facilitándolle as canles de comunicación co seu entorno.

- De colaboración co traballador social na coordinación e avaliación do servicio.

b) Tarefas:

As necesarias para levar a cabo as funcións anteriormente enumeradas, establecidas e supervisadas en cada caso polo profesional ou equipo responsable do servicio:

- Tarefas de atención persoal.

- Tarefas de carácter doméstico.

- Tarefas de carácter persoal psicosocial ou educativo.

Este persoal estará formado previa e especificamente para o desenvolvemento das súas funcións e tarefas, establecendo posteriormente un sistema de xuntanzas periódicas de avaliación e formación, nas que lles vaian dando resposta a problemas concretos que presente o servicio.

7.3. Outros profesionais.

Estarán coordinados coa traballadora social, tales como educador familiar ou psicólogo e profesionais doutros servicios que colaboren co servicio de axuda no fogar.

Nas funcións que corresponden ó campo sanitario como curas persoais, inxeccións, sondas, podoloxía e todas aquelas referentes a saúde, será preciso unha estricta colaboración socio-sanitaria, coordinando os servicios de axuda no fogar cos servicios sanitarios de coidados a domicilio desenvolvidos dende o centro de saúde, hospital ou servicios sanitarios correspondentes.

7.4. Voluntarios.

Son aquelas persoas que actúan de forma solidaria, sen expectativas de remuneración económica e dentro do programa de intervención correspondente, complementando de forma coordinada as funcións e tarefas do persoal anteriormente relacionado. Dado o seu carácter de relación interpersoal, de diversidade, de flexibilidade de horarios e dispoñibilidade de tempo libre, as tarefas que poderán desempeña-los voluntarios serán as de compañía, fomento das relacións e comunicación e ocupación do tempo libre, tanto dentro como fora do fogar, e outras que contribúan ó fomento de autoestima.

CAPITULO III. Procedemento.

Artigo 8º. Requisitos xerais para acceder ó servicio.

Os requisitos para ser beneficiario do servicio de axuda no fogar son os seguintes:

a) Estar empadroado no concello de Cabanas.

b) Solicita-la prestación do servicio.

c) Acredita-la situación de necesidade do servicio de acordo co establecido no artigo 3º. do presente regulamento.

d) Non presentar un estado de deterioro físico ou psíquico que necesite dun internamento asistido e continuado.

e) Residir nunha vivenda que reúna unhas condicións de habitabilidade mínimas, que posibiliten a prestación dos servicios cunhas garantías básicas.

f) Non ter dereito a recibir axuda no fogar de ningunha outra entidade pública ou privada.

g) Asigna-lo documento de inicio do servicio segundo anexo IV do presente regulamento.

h)Estar valorado como dependente e ter concedida a prestación de SAF Municipal no seu PIA

Artigo 9º. Tramitación de solicitudes.

9.1. Os interesados presentarán as solicitudes, no modelo normalizado (Anexo I) que se facilitará no negociado de servicios sociais do concello de Cabanas, no Rexistro Xeral xunto coa documentación esixida, a cal deberá asignar o solicitante ou representante legal. A traballadora social informará de modo personalizado e gratuíto sobre as condicións relativas a tramitación e prestación deste servicio.

9.2. Xunto coa solicitude deberá achegarse a seguinte documentación:

- Fotocopia do documento nacional de identidade.

- Informe do médico de cabeceira sobre o seu estado de saúde ou deficiencias.

- Certificado, de selo caso, de minusvalía do solicitante ou das persoas que convivan con el.

- Certificado de convivencia.

- Xustificantes de ingresos da unidade de convivencia, entendéndose como tal o conxunto de persoas que residen nese domicilio.

- Fotocopia da última declaración do IRPF, ou no seu defecto, certificado de Facenda de non estar obrigado a facela.

- Xustificantes do patrimonio, exceptuando o valor da vivenda habitual.

- Con carácter excepcional, naqueles casos nos que non se poida achegar xustificantes dos ingresos referidos anteriormente, aportarase declaración xurada do solicitante na que se faga consta-la carencia absoluta de rendas familiares ou contía da mesma.

- Calquera outro documento que se estime necesario para a valoración da situación do solicitante.

O Concello resérvase a posibilidade de comproba-la veracidade dos datos aportados polos solicitantes para garanti-la fidelidade na información facilitada.

9.3. Informe técnico.

Recibida a solicitude coa documentación mencionada, a traballadora social realizará visita ó domicilio do solicitante e redactará un informe proposta con carácter de dictame técnico, no que se considerarán tódalas circunstancias de necesidade ás que se refire o presente Regulamento, así como a aplicación dos baremos contidos no mesmo.

No caso de solicitudes con documentación incompleta, requirirase ós interesados para que no prazo de dez días solucionen as deficiencias, con apercibimento de que no caso de non facelo, arquivarase o expediente sen mais trámite.

O informe-proposta que a traballadora social realizará en relación con cada solicitude deberá recoller como mínimo: valoración da situación e dictame; no caso de ser favorable: persoas beneficiarias, número de horas de atención a prestar e detalle das tarefas a realizar.

9.4. Resolución.

A Alcaldía ou o órgano municipal que corresponda, á vista das solicitudes presentadas, valoración técnica e informe de intervención municipal sobre a liquidación a practicar segundo a ordenanza fiscal reguladora, dictará resolución concedendo ou denegando a prestación do servicio, a cal será notificada ó solicitante na forma establecida na Lei de Réxime Xurídico das Administracións Pública e do Procedemento Administrativo Común. No caso de concesión deberá recoller: persoas beneficiarias, número de horas de atención, tarefas a realizar pola auxiliar de axuda no fogar, periodicidade que debe procederse a revisión e porcentaxe de financiamento a cargo do solicitante; se a resolución e desfavorable deberá indicar expresamente as circunstancias que determinan a mesma.

Cando non exista posibilidade de atención inmediata, a solicitude pasará a lista de espera cunha orde de prioridade segundo a puntuación que se obteña na aplicación dos baremos elaborados para a concesión do servicio, atendéndose a solicitude no momento que as dispoñibilidades do servicio o permitan.

Artigo 10º. Trámite de urxencia..

Terá a consideración de “caso urxente” aquel que requira unha resposta inmediata a unha circunstancia excepcional. A súa xustificación estará motivada por presentarse a necesidade de forma inmediata ou situación alto risco, como enfermidade grave, falecemento cónxuxe ou familiar e outras semellantes.

Nestes casos, se procede, prestarase o servicio de axuda no fogar o mesmo tempo que se inicia o proceso para a súa aprobación polo órgano competente.

O procedemento de urxencia terá validez mentes se manteña a situación que o motiva, a desaparición desta levará consigo a extinción do servicio e se é o caso pasará á lista de espera.

Esta intervención de urxencia non poderá manterse máis dun mes sen que medie resolución favorable expresa do órgano municipal competente sobre o expediente tramitado ó efecto.

Artigo 11º. Criterios para a concesión do servicio.

A concesión do servicio de axuda no fogar basearase en indicadores que permitan considera-la valoración de necesidades realizada pola traballadora social, tales como:

- Autonomía persoal para realización de actividades da vida diaria ( alimentación, hixiene persoal, labores domésticas) puntuando niveis de dependencia ou necesidades derivadas de deficiencias de saúde física ou mental.

- Situación socio-familiar , establecendo os graos en que a familia ou outras persoas do entorno poidan axudar ó solicitante.

- A capacidade económica das persoas usuarias do servizo que se determinará segundo se establece no artigo seguinte.

- Que os solicitantes non dispoñan de ingresos nin patrimonio que lles permitan o pagamento dunha asistencia privada ou non teñan dereito a recibir dita asistencia de ningunha entidade.

- Estar valorado como dependente pola Xunta de Galicia e ter concedida a prestación de SAF Municipal no seu PIA. O servizo respectará integramente a valoración do grado e nivel de dependencia de cada persoa beneficiaria segundo a regulación autonómica

Grado I

.Nivel1 entre 20-25 horas mensuais

.nivel 2entre25 e 30 horas mensuais

Grado II

.Nivel 1 entre 30 e 40 horas mensuais

Nivel 2 entre 41 e 55 horas mensuais

Grado III

.Nivel1 entre 55 e 70 horas mensuais

.Nivel 2 entre 71 e 90 horas mensuais

- Outras situacións e factores mais específicos como situación, estado e equipamento da vivenda, recursos dispoñibles no entorno e acceso a eles.

-O acceso ao servizo será directo para as persoas que tendo recoñecida a situación de dependencia, se lles asigne a axuda no fogar no seu PIA. As persoas que non teñan o recoñecemento de dependencia, ou non lles asista o dereito de acceso efectivo ao catálogo de servizos de atención á dependencia segundo o calendario de implantación, previa prescrición técnica favorable dos Servizos Sociais Comunitarios, resolverase en réxime de libre concorrencia de acordo dos criterios regulados no presente regulamento.

-A intensidade do servizo para as persoas atendidas no marco do Sistema de Autonomía Persoal e atención á Dependencia estará predeterminado no seu PIA, cubrindo tódolos días da semana incluíndo festivos, priorizando as atencións de carácter persoal.

Artigo 12º. Capacidade económica das persoas usuarias do servizo.

A capacidade económica das persoas usuarias do servizo determinarase segundo o disposto no artigo 17 da Orde do 22 de xaneiro de 2009, que establece:

“1. Para os efectos deste artigo considérase persoa usuaria aquela para a cal se solicite o servizo. No caso de intervención con familias, entenderase como persoa usuaria un dos membros adultos da unidade de convivencia responsables dos menores que formen parte dela.

2. A capacidade económica das persoas usuarias do servizo de axuda no fogar calcularase en atención á súa renda e, se é o caso, ao seu patrimonio. Teranse en conta, ademais, as persoas conviventes economicamente dependentes, de acordo co establecido nos parágrafos seguintes.

3. A renda valorarase atendendo aos ingresos netos que se perciban, que comprenderán os rendementos de traballo, incluídas pensións e prestacións de previsión social, calquera que sexa o seu réxime; os rendementos de capital mobiliario e inmobiliario; os rendementos das actividades económicas e as ganancias e perdas patrimoniais.

4. Para o cómputo do patrimonio estarase ao disposto na normativa fiscal en vigor sobre o patrimonio, entendéndose por tal o conxunto de bens e dereitos de contido económico de que sexa titular a persoa usuaria do servizo, con dedución das cargas e gravames que diminúan o seu valor, así como das débedas e obrigas persoais das que deba responder. Considéranse exentos do cómputo a vivenda habitual en que se preste o servizo e os bens e dereitos cualificados como exentos na normativa aplicable sobre o imposto do patrimonio. Nos supostos de cotitularidade, só se terá en consideración a porcentaxe correspondente á propiedade do beneficiario.

5. No caso de que a persoa usuaria tivese cónxuxe ou parella de feito, as rendas de ambos os dous terán a consideración de rendas computables, entendéndose neste caso por renda persoal a metade da suma dos ingresos de ambos os dous membros da parella.

6. A capacidade económica por razón de renda determinarase dividindo a renda ou rendas computables, de acordo co número anterior, entre a suma dos seguintes conviventes: o perceptor ou perceptores de rendas computables e, se é o caso, o cónxuxe e os ascendentes ou fillos/as menores de 25 anos, ou maiores desta idade en situación de discapacidade, que dependesen economicamente dos citados perceptores.

7. A capacidade económica resultante será a correspondente á renda da persoa usuaria, calculada de acordo cos números anteriores, modificada á alza, se fose o caso, pola suma dun 5% do valor do patrimonio neto que supere o mínimo exento para a realización da declaración do imposto sobre o patrimonio en vigor a partir dos 65 anos de idade, dun 3% dos 35 aos 65 anos e dun 1% os menores de 35 anos.

8. Para o cómputo da renda ou do patrimonio teranse en conta os datos correspondentes á última declaración fiscal dispoñible ou pensión coñecida.

9. As entidades locais titulares do servizo establecerán os mecanismos de revisión anual para a actualización da información relativa á capacidade económica das persoas usuarias do servizo de axuda no fogar”.

Artigo 13º. Revisión das axudas.

Nos prazos ou datas que especifique a concesión do servicio ou sempre que se produzan circunstancias que varíen as que motivaron dita concesión, e en todo caso no mes de xaneiro de cada ano, a traballadora social procederá a revisión dos expedientes dos beneficiarios do servicio actualizando as condicións do servicio e formulando proposta de modificación nos casos que proceda.

As propostas de modificación serán postas en coñecemento do beneficiario antes da resolución que proceda polo órgano municipal competente.

Unha vez aprobada a prestación do servizo, este manterase mentres o grado e nivel de dependencia valorado sexa o mesmo e non haxa comunicación expresa dos órganos de valoración autonómicos dun cambio no seu Programa Individual de Atención.

Artigo 14º. Extinción do servicio.

14.1. Son causas de extinción do servicio de axuda no fogar as seguintes:

a) Renuncia do usuario, a cal deberá formalizarse por escrito.

b) Ingreso con carácter definitivo en centro asistencial.

c) Traslado definitivo da súa residencia a outro concello.

d) Falecemento do usuario.

e) Desaparición das causas que motivaron a concesión do servicio.

f) Incumprimento dos requisitos establecidos para a prestación do servicio, tales como trato inadecuado á auxiliar de axuda no fogar, falta de colaboración do usuario no desenvolvemento do servicio, imposición de tarefas á auxiliar por parte do usuario que non lle corresponden, ou semellantes.

Constitúen causas de baixa temporal no servicio o ingreso temporal en centro hospitalario, o atraso de mais dun mes no pago da tarifa do servicio, a ausencia temporal do domicilio non superior a dous meses e calquera outro incumprimento temporal das obrigas establecidas neste regulamento e que no sexan causa de extinción definitiva.

14.2. A extinción do servicio será notificada ó beneficiario ou no de selo caso á unidade de convivencia indicándolle os recursos que pode interpoñer contra a devandita resolución.

CAPITULO IV.Dereitos e deberes dos usuarios.

Artigo 15º. Dereitos dos usuarios.

Os beneficiarios do servicio de axuda no fogar teñen dereito a:

a) Ser informados de forma correcta e puntual, respecto a tódolos aspectos relacionados coa tramitación, concesión ou no seu caso denegación, prestación e incidencias do servicio, así como calquera outro aspecto que poida ser do seu interese.

b) A prestación do servicio conforme ás condicións de concesión e ós contidos do presente regulamento.

c) O respecto á intimidade e á absoluta confidencialidade de todo o relativo a súa vida persoal, familiar, económica ou social que poidan ser coñecidos como consecuencia da tramitación ou prestación do servicio.

d) A recibiren unha atención adaptada as súas necesidades, coa calidade e duración prescritas en cada caso.

e) A coñeceren a situación do seu expediente.

f) A presentaren queixas e suxestións ó persoal coordinador do servizo cando expresaren reclamacións ou fixeren suxestións sobre a súa prestación efectiva.

Artigo 16º. Deberes dos usuarios.

Os usuarios do servicio de axuda no fogar están obrigados a:

a) Dispensar un trato correcto ás auxiliares de axuda no fogar que realicen as tarefas do servicio.

b) Poñer a disposición da auxiliar de axuda no fogar os útiles e materiais necesarios para a realización das tarefas asignadas.

c) Comunicar ós servicios sociais do Concello as circunstancias que ocasionen unha alteración das condicións do servicio.

d) Comprometerse a facilitar o control e seguimento do desenvolvemento do servicio pola traballadora social.

e) Os usuarios, e no seu defecto, os familiares ou encargados dos beneficiarios, están obrigados ó pago da cota mensual asignada, segundo a ordenanza fiscal reguladora e resolución de concesión do servicio.

A falta de pagamento sen causa xustificada por prazo superior a un mes dará lugar a baixa na prestación do servicio e perda da condición de beneficiario, despois de notificada a correspondente resolución ó interesado.

Artigo 17º. Desenvolvemento das tarefas do servicio.

17.1. As tarefas a realizar pola auxiliar de axuda no fogar serán aquelas que se establezan na resolución de concesión e no contrato de prestación do servicio que deberán asignar o beneficiario ou representante legal e o representante do Concello.

17.2 Calquera modificación das condicións de prestación do servicio, suxestión ou queixa que desexe realizar o usuario deberá poñelo de forma directa en coñecemento da traballadora social, en ningún caso estes trámites deberán realizarse a través da auxiliar de axuda no fogar.

17.3 No desenvolvemento do servicio poderán realizarse cambios de auxiliar de axuda no fogar e horario segundo as necesidades do servicio e tamén a petición razoada do beneficiario.

17.4. O servicio de axuda no fogar en xeral non incluirá tarefas de limpeza de servicios da comunidade, animais, xardíns ou aquelas que non sexan de necesidade das persoas beneficiarias, en todo caso pola traballadora social valorarase as tarefas que sexa preciso realizar de acordo coas circunstancias persoais dos solicitantes.

17.5. Os usuarios do servicios deberán comunicar ós servicios sociais do concello calquera cambio ou ausencia do domicilio, xa que a auxiliar de axuda no fogar non traballará nin aceptará chaves da vivenda en ausencia do beneficiario, agás por circunstancias que deberá valora-la traballadora social.

17.6. A auxiliar de axuda no fogar non poderá acompañarse de persoa allea ó servicio para realizar o seu traballo, absterase de facer comentarios sobre os beneficiarios que atenda, gardará segredo profesional e a máxima discreción acerca das circunstancias que rodean ó usuario, non deberá aceptar nin recibir ningún tipo de contraprestación por parte do beneficiario do servicio; a súa retribución será única e exclusivamente a establecida no contrato laboral do Concello. Así mesmo non poderá prestar servizo de maneira particular en domicilios onde se preste o servizo de axuda no fogar

17.7. Os gastos de material de limpeza, aseo, comida, etc.. serán por conta do usuario; o Concello facilitará á auxiliar de axuda no fogar o equipamento necesario para o desenvolvemento do seu traballo: vestiario, luvas, etc..

17.8. A auxiliar de axuda no fogar deberá poñer en coñecemento da traballadora social calquera circunstancia da que teña coñecemento e non este recollida nas condicións de prestación do servicio.

17.9. O persoal de axuda no fogar que incumpra as normas establecidas para a prestación do servicio aplicaráselle ó réxime disciplinario establecido para o persoal ó servicio das Administracións Públicas e Estatuto dos Traballadores.

Disposición adicional.

Facúltase a Alcaldía para que previo informe da traballadora social, e de selo caso de Secretaría, resolva aquelas cuestións relacionadas co servicio e que non se recollan expresamente na normativa vixente nin neste Regulamento, das cales darase conta o Pleno da Corporación na primeira sesión que realice.

O servizo de axuda no fogar para os valorados como dependentes e con resolución de PIA aprobada xestionarase polo concello mediante contrato administrativo de xestión de servizos públicos na modalidade de concesión.

Disposición final.

O presente regulamento que derroga o ata agora vixente publicado no BOP nº 155 do 16 de agosto de 2010, entrará en vigor a partir da súa publicación no BOP e manterá a súa vixencia ata que a Corporación aprobe a súa modificación ou derrogación.

ANEXO I

SOLICITUDE DO SERVICIO DE AXUDA NO FOGAR

D./Dona...............................................................................................................................................................

con DNI.-........................................e enderezo en .................................................................................................

parroquia de ................................................. do Concello de Cabanas. Teléfono: ...................................................

Expón:

Solicita:

Achega os seguintes documentos:

- DNI

- Informe médico

- Xustificantes de ingresos económicos da unidade familiar

- Outros:.............................................................................................................................................................

..........................................................................................................................................................

Cabanas, de de 20...

Asdo.:

SR. ALCALDE DO CONCELLO DE CABANAS (A CORUÑA)

ANEXO II

INFORME MÉDICO PARA O SERVICIO DE AXUDA NO FOGAR

EFECTUADO POLO/A DOUTOR/A: __________________________________________________________________________

CENTRO ONDE PRESTA SERVICIO: _________________________________________________________________________

LOCALIDADE: _________________________________________________ TELÉFONO: _______________________________

NOME DO USUARIO/A: ___________________________________________________________________________________

Nº SEGURIDADE SOCIAL: ____________________________________________.

TRASTORNOS MAIS RELEVANTES PADECIDOS:

CIRCULATORIO

ENDOCRINO

XENITO-URINARIO

LOCOMOTOR

_

Hipertensión arterial

_

Diabete

_

Vexiga

_

Artrose

_

Isquemia

_

Tiroide

_

Cálculos renais

_

Reumatismo

_

Marcapasos

_

Insulina/dependente

_

Próstata

_

Fractura fémur

_

Venopatías

_

Outra

_

Outra

_

Columna

_

Arritmias

_

Ciática

_

Valvulopatía

_

Fractura cadeira

RESPIRATORIO

DIXESTIVO

OLLOS/OÍDOS

NEURO/PSICOLÓXICAS

_

Catarros frecuentes

_

Hernia

_

Invidente

_

Parálise

_

Asma bronquial

_

Cirrose

_

Xordeira total

_

Accidente cerebral

_

E.pulmonar obstructiva

_

Úlcera

_

Diminución visión

_

Demencia

_

Cálculos vesícula

_

Epilepsia

_

Tuberculose pulmonar

_

Diminución auditiva

_

Trastorno linguaxe

_

Alzheimer

_

Depresión

OUTRAS ENFERMIDADES: ________________________________________________________________________________

______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

TRATAMENTO: ___________________________________________________________________________________________

______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

CONSECUENCIAS DO NIVEL DE AUTONOMÍA:

(Contestar cun x segundo se considere: A: Normalmente, B: Con algunha dificultade, C: Con moita dificultade, D: Non pode)

Concepto:

A

B

C

D

1. Pode varrer e fregar a casa

___

___

___

___

2. Pode limpar o po ós mobles, limpar o cuarto de baño

___

___

___

___

3. Pode lavar á man, tender e pasalo ferro a roupa

___

___

___

___

4.Pode vestirse e espirse

___

___

___

___

5. Pode levantarse e deitarse na cama, levantarse e sentarse nunha cadeira ou sillón

___

___

___

___

6.Pode realizar compras

___

___

___

___

7.Pode realizar xestións, ir ó médico, oficina, bancos, etc.

___

___

___

___

8.Pode cociñar, lavar os pratos

___

___

___

___

9.Pode asearse e bañarse

___

___

___

___

10.Pode procurarse os coidados sanitarios básicos

___

___

___

___

11.Fai as súas necesidades sen axuda, non presenta incontinencia anal e/ou urinaria

___

___

___

___

12.Pode manexar os aparatos de calefacción, auga quente, interruptores de luz, gas

___

___

___

___

13.Mantén orientación temporo-espacial

___

___

___

___

14.Mantén actitude coherente

___

___

___

___

OBSERVACIÓNS: ________________________________________________________________________________________

_____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

..........................., .... de...........................de 200..

Asdo:................................................

Nº. Colexiado:................................

ANEXO III

INFORME TECNICO-PROPOSTA DE RESOLUCIÓN SERVICIO DE AXUDA NO FOGAR

BAREMO.

1. CAPACIDADE PARA AUTOVALERSE

1.1. Capacidade motora

A) Levantarse:

D) Conducta.

Levantarse só

0

Normal

0

Levantarse só con dificultade

1

Trastornos de carácter

1

Levantarse con axuda

2

Claros trastornos do humor

2

Non se levanta

3

Descontrol total dos seus actos

3

B) Deambular

E) Xestións

Camiña só

0

Realiza as xestións só

0

Camiña só con dificultade

1

Realiza as xestións só con dificultade

1

Camiña con axuda de bastón ou semellante

2

Realiza as xestións con axuda

2

Inmobilidade en cadeira de rodas ou encamado

3

Non pode realiza-las xestións

3

C) Saír da casa.

F) Sociabilidade.

Sae só

0

Mantén relacións

0

Sae con dificultade

1

Mantén poucas relacións

1

Sae con axuda

2

Mantén relacións con dificultade

2

Non sae ( non sube nin baixa escaleiras)

3

Non se relaciona

3

1.2. Sentidos.

1.4. Coidados persoais.

A) Visión.

A) Aseo diario.

Boa

0

0

Déficit visión

1

Só con dificultade

1

Grave déficit visual

2

Con axuda

2

Cegueira

3

Aseo xeral encamado

3

B) Audición.

B) Bañarse.

Boa

0

0

Déficit auditivo

1

Só con dificultade

1

Grave déficit auditivo

2

Con axuda

2

Xordeira

3

Imposibilidade total

3

C) Linguaxe.

C) Vestirse.

Normal

0

0

Déficit de comprender

1

Só con dificultade

1

Incomprensible

2

Con axuda

2

Non fala

3

Incapaz

3

1.3. Capacidade psíquica.

D) Control de esfínteres.

A) Orientación temporo-espacial

Continencia total

0

Boa

0

Incontinencia esporádica

1

Desorientación ocasional leve

1

Incontinencia ocasional

2

Desorientación frecuente

2

Incontinencia total o permanente

3

Desorientación total

3

1.5. Tarefas domésticas.

B) Memoria

A) Limpeza do domicilio.

Normal

0

0

Retén actos recentes con dificultade, coñece as persoas, esquece algunhas cousas.

1

Só con dificultade

1

Retén soamente feitos antigos

2

Con axuda ( mantemento)

2

Non retén ningún feito, demencia total

3

Non pode (diario)

3

C) Comunicación

B) Preparación de comidas.

Normal

0

0

A conversa e posible pero non perfecta

1

Só con limitacións

1

Imposible manter unha conversa lóxica

2

Non pode preparala

2

Claras alteracións mentais de demencia

3

Non pode nin quentala

3

C) Compra.

5. FACTOR ORGANIZACIÓN DA UNIDADE CONVIVENCIAL.

0

Con axuda ocasional

1

5.1. Alimentación.

Con axuda permanente

2

Adecuada

0

Non pode face-las compras

3

Normal aínda que sen variedade

1

D) Lavado e coidado da roupa (con lavadora)

Desorganizada e inadecuada

2

0

Escasa ou pobre

3

Só con dificultade

1

5.2. Hixiene familiar e do fogar.

Con axuda (orde, tender, pasalo ferro)

2

Bo aspecto en xeral

0

Non pode

3

Aspecto xeral descoidado

1

2. FACTOR SAÚDE.

Certa falta de hixiene persoal e no fogar

2

Persoas con boa saúde

0

Sucidade e desorde na roupa e no fogar

3

Persoas con dificultades temporais

1

5.3. Administración económica.

Persoas afectadas por enfermidade restrictiva de mobilidade ou saúde mental

2

Correcta distribución do presuposto

Distribución incorrecta pero non grave

0

1

Persoas afectadas por enfermidade restrictiva de capacidade de autocoidado

3

Non se gasta en necesidades básicas

Gástase inadecuadamente e contraen débedas

2

3

3. FACTOR VIVENDA.

3.1. Condicións de habitabilidade.

6. FACTOR RELACIÓNS SOCIAIS.

Nivel con capacidade para contactos interper-

Vivenda con certa calidade

0

soais.

0

Vivenda con nivel en conxunto normal

1

Nivel medio baixo para contactos interpersoais

1

Vivenda con instalacións deficientes

2

Nivel baixo de relacións sociais

2

Vivenda en mal estado

3

Illamento social

3

3.2. Condicións de equipamento.

7. FACTOR ACCESIBILIDADE A SERVI

CIOS E EQUIPAMENTOS BÁSICOS

Equipamento de certa calidade.

0

Equipamento en conxunto normal

1

Cercanía e doado acceso servicios básicos

0

Equipamento en mal estado

2

Pouca distancia e accesos aceptables

1

Falta de equipamento

3

Distancia media e accesos deficientes

2

3.3. Réxime de tenencia.

Moita distancia e accesos deficientes

3

Vivenda propia.

0

8. SITUACIÓN ECONÓMICA

Vivenda aluguer.

1

Unidade familiar que teña que aboar 75% ou

mais do servicio

0

Caseiros ou semellante

2

Vivenda en precario

3

Unidade familiar que teña que aboar o 50% do

servicio.

1

4. FACTOR SITUACIÓN FAMILIAR

Vive con familiares e poden atendelo

0

Unidade familiar que teña que aboar o 25% ou

menos do servicio

2

Ten familiares pero non vive con eles nin teñen tempo para atendelo

1

Unidade familiar que está exenta de aboar o

Servicio

3

Ten familiares pero sen tempo suficiente ou sen capacidade para atendelo, necesitan apoio

2

Vive só e non ten familiares que o atendan

3

RESUMO DA VALORACIÓN:

INDICADORES

PUNTOS

CAPACIDADE

PARA

AUTOVALERSE

CAPACIDADE MOTORA

Levantarse

Deambular

Saír da casa

SENTIDOS

Visión

Audición

Linguaxe

CAPACIDADE PSÍQUICA

Orientación témporo-espacial

Memoria

Comunicación

Conducta

Capacidade de xestión

Sociabilidade

COIDADOS PERSOAIS

Aseo diario

Bañarse

Vestirse

Control de esfínteres

TAREFAS DOMÉSTICAS

Limpeza do domicilio

Preparación de comidas

Compra

Roupa

Suma:

SAÚDE

VIVENDA

Condicións de habitabilidade

Condicións de equipamento

Réxime de tenencia

Suma:

SITUACIÓN FAMILIAR

ORGANIZACIÓN DA UNIDADE CONVIVENCIAL

Alimentación

Hixiene familiar e do fogar

Administración económica

Suma:

RELACIÓNS SOCIAIS

ACCESIBILIDADE A SERVICIOS E EQUIPAMENTOS BÁSICOS

SITUACIÓN ECONÓMICA

PUNTUACIÓN TOTAL:

En consecuencia a Traballadora Social que subscribe propón a seguinte resolución:

Conceder con efectos desde aceptación do servizo ou dende .... de ........... do 20....

............................................................................................................................................................................

A ............................................................. ( unidade de convivencia constituída por: ...... persoas)

o servicio de axuda no fogar, segundo os seguintes datos:

ingresos anuais da unidade familiar:................................ euros

horas de servicio semanal:. ...... .horas.

tarefas a realizar: .................................................................

Cabanas, .....de ........... do 20......

A Traballador/a Social.

ANEXO IV

MODELO DE INICIO DO SERVICIO AXUDA NO FOGAR

EXPEDIENTE:

SOLICITANTE:

RESOLUCIÓN:

En Cabanas ... .de............................de dous mil .................

REUNIDOS:

Traballadora Social do concello de Cabanas D/Dª:...................................................................................................

Polo beneficiario/a:...............................................................................................con DNI. nº................................

actuando en nome propio ( ou en representación de...............................................................................................)

con domicilio en ...................................................................................................................................................

Co obxecto do inicio da prestación do servizo de axuda no fogar, faise constar a aceptación dos dereitos e deberes establecidos no Regulamento municipal do servizo.

ESTIPULACIÓNS:

1º.- O concello de Cabanas comprométese a prestación do servicio de axuda no fogar a............................................

2º.- A auxiliar de axuda no fogar asinada para este servicio será D/Dª........................................................................ e realizará as seguintes tarefas:.....................................................................................................................................

3º.- O horario de traballo será de.........................horas semanais distribuídas segundo as necesidades e dispoñibilidades do servicio.

4º.- A Traballadora Social indicará as directrices técnicas de intervención individual, con fin de mellora-las condicións de vida de cada usuario.

5º.- O presente servizo iniciarase con esta data e estará suxeito as modificacións e condicións establecidas no Regulamento do servicio que serán postas en coñecemento do beneficiario.

6º.- O beneficiario comprométese ó pagamento da cota pola prestación do servicio establecida na ordenanza fiscal reguladora na contía sinala da resolución de concesión do servicio por importe de ............... euros hora.

7º.O beneficiario acepta as condicións do servizo nos termos que deriven do presente documento e naquilo non previsto, estarase ó disposto no regulamento do servicio e disposicións establecidas ó efecto na lexislación vixente.

O/A traballador/a Social O beneficiario

ANEXO V

MODELO DE RENUNCIA Ó SERVICIO DE AXUDA NO FOGAR

D/Dª..............................................................como beneficiario (ou solicitante) do servicio de axuda no fogar con D.N.I. nº.................................................. e domicilio en........................................................................................... actuando en representación propia ( ou da unidade de convivencia formada por......).

EXPON:

Que solicitando ( ou sendo beneficiario) do servicio de axuda no fogar do concello de Cabanas, e non estando interesado no devandito servicio, renuncia á ser beneficiario do mesmo, poñendo esta decisión en coñecemento dese concello para que adopte a resolución correspondente de acordo co aquí exposto.

SOLICITA: Se deixe sen efecto a solicitude presentada ( ou se proceda a dar de baixa na prestación do devandito servicio).

Cabanas, ......de ..............................de 20..

Asdo:.......................................................

ANEXO VI

MODELO SEGUIMENTO DO SERVICIO

MES:

ANO:

USUARIO:

Emitido pola auxiliar de axuda no fogar:..................................................................................................................

INICIDENCIAS:

Baixa da traballadora:. ..................................................... ................................. ................ ..... .... ....................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................

Ingreso hospitalario do usuario: ...............................................................................................................................................................................................................................................................................................................

Modificación do horario: ...........................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................

Outras:...........................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................

Tarefas desenvolvidas:........................................................................................................................... ........................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................

Aspectos a ter en conta: ....................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................

Situación actual:........................................................................................................................................ ........................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................

Nº. Horas atendidas no mes:.......................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................

Cabanas, ..... de ............................de 20..

A auxiliar de axuda no fogar.

Asdo:..............................................

Cabanas, 20 de decembro de 2010.

O Alcalde.

Asdo. Germán Castrillón Permuy.

2010/18732